O granty nadace se uchází 82 projektů

Celkem 76 autorů předložilo 82 projektů s žádostí o poskytnutí finanční podpory v prvním kole výběrového řízení, které v letošním roce vyhlásila Filmová nadace RWE & Barrandov Studio.

Výbor složený z pěti nezávislých filmových odborníků tak bude v následujících třech měsících hodnotit přibližně stejný počet děl jako v závěru roku 2006. Jména autorů nejlepších filmových povídek a scénářů budou vyhlášena v červenci během Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. Nadace mezi ně plánuje rozdělit až 460 000 Kč. Dohromady tak za osmnáct měsíců své existence pokytne nadějným autorům již 1 200 000 Kč.

„Letos se přihlásilo více autorů, pro které není prostředí scénáristické přípravy zcela neznámé. Jde ale vesměs o autory, kteří se zatím neměli možnost prosadit. To potvrzuje, že se nám daří plnit cíl, který jsme si při založení nadace počátkem loňského roku stanovili – totiž oslovit talenty a poskytnout jim motivaci k tvůrčí činnosti,“ uvedla Helena Uldrichová, předsedkyně správní rady Filmové nadace RWE & Barrandov Studio a dodala: „Povzbuzením je pro nás také cena Jaromila Jireše, kterou obdržel generální partner nadace společnost RWE Transgas od Asociace režisérů a scénáristů za podporu naší činnosti.“

Do prvního kola letošního ročníku výběrového řízení Filmové nadace RWE & Barrandov Studio se přihlásilo 25 žen a 51 mužů, přičemž někteří předkládali i několik projektů. Nejstaršímu žadateli bylo 88, nejmladšímu 18 let. K posouzení bylo předloženo 43 filmových povídek či námětů a 39 scénářů.

„Věříme, že najdeme i mezi těmito autory tvůrce, kterým dokážeme pomoci v uvedení jejich děl na filmová plátna,“ konstatoval Doc. Ivo Mathé, předseda výboru Filmové nadace RWE & Barrandov Studio. „Jsem rád, že v minulých dvou kolech se nám to skutečně podařilo a nadace postoupila práva na scénář s názvem Spolu autorky Daniely Fischerová producentovi Barrandov Studio,“ doplnil I. Mathé.

Jména účastníků výběrových řízení nadace nezveřejňuje. Poměrně vyrovnaný počet přihlášených filmových povídek a scénářů však svědčí o tom, že se zvýšil počet autorů, kteří nejsou v oblasti kinematografie úplnými začátečníky. Scénářů, jejichž příprava vyžaduje hlubší představu o zamýšleném projektu a jistou profesní zručnost bylo v obou kolech minulého roku o něco méně. Objektivita při volbě vítězů bude i letos zajištěna tím, že předložené projekty přečtou všichni členové výboru samostatně.